no time for us,

en liten uppdatering är nog på sin plats.

tiden går fort. dagarna bara försvinner och på söndag är det den 1 mars och då flyttar jag! just nu bor jag i min lilla lägenhet på 18kvm med massa flyttkartonger och grejer överallt. det är minst sagt trångt.

annars är det som vanligt intensivt i skolan. satt uppe till nästan halv fyra i söndagsnatt och skrev klart mitt PM som skulle in åtta igår morse. klart blev det. bra blev det nog inte. återstår att se på seminariet vi har på fredag. idag hade vi en tidig föreläsning och sen drog jag och erika ut på second hand runda på hisingen. där kan man hitta de mest underliga saker i alla de små garagen och fallfärdiga skåpskjul. jag hittade fyra jättefina blåa kaffekoppar med tillhörande fat. de var lagom retro och väldigt snygga. sen provade jag och erika massa fula glasögon från alla möjliga årtionden. allra mest är jag på jakt efter ett vitt, snyggt antikt skrivbord. men de verkar ha gått och gömt sig nånstans.

i torsdags var jag på bio igen. två gånger på mindre än en vecka är nåt slags rekord. och filmen vi såg var lika bra som mammut. fast på ett helt annat sätt. i taket lyser stjärnorna - SE DEN! jag och elin satt och snyftade hela sista halvtimman. en så fin film med så mycket kärlek och sorg på samma gång. läste boken en gång i min ungdom och hade rätt höga förväntningar på filmen och jag blev inte besviken. 

annat som tar upp min tid nu är skid-vm. längskidor är som bekant mitt bästa och jag njuter av varje minut på tv. södergrens silver i söndags gjorde den dagen. ibland önskar jag lite mer snö till götet så jag kunde åka lite skidor..

nu ikväll har jag varit uppe hos kära johanna våningen över mig. hon bjöd på mat. hon hade två andra vänner där, ida och josefin (som är kusiner) vars kusin leo är med i programmet på femman som går ut på att linda rosing ska hitta en man. helt galet. om de skämdes eller var stolta över att ha med sin kusin i det programmet kanske går att lista ut. till saken hör att han är 19 och linda rosing är 35. hallelulja! 
det finns faktiskt några negativa saker med att flytta ifrån gibraltargatan. dels att johanna bor här och sen att rebecka flyttar hit i april. sen är det rätt schysst med så mycket studenter överallt. och att det är billigt och bekvämt. men där är det nog slut tror jag. nu ser jag fram emot en riktig lägenhet. med kök, trägolv,tillhörande vindsförråd, plats för mer än tre möbler och MAJORNA. majorna känns redan nu så himla rätt.

nu ska jag sova. så trött! imorn börjar den stora flyttpackningen. men först en heldag med grupparbete. sen på söndag ska jag och tre starka och vackra kvinnor flytta ut mig härifrån och in på ostindiegatan. det blir grejer det! har precis betalat mina två underbara hyror för mars. exakt 6300kr. nästan så att jag borde sova här sen i den här tomma lägenheten bara för att utnyttja hyran jag betalar för en månad när jag redan har flyttan ut. suck. 
och sen var det tv-licens och telefonräkning. det där med att höja studiemedlet vore en rätt bra idé!


nu ska jag duscha, kolla ett avsnitt mia&klara och sen sova.

melissa horn - new york
monika zetterlund - sakta vi går genom stan
lykke li - until we bleed


så många platser lever inte mer,
nu går jag bara förbi där jag försökte få dig att le

jag tänker aldrig på dig,
bara ikväll

Kommentarer
Postat av: Fröken Sågarbacken

Jag vill gå i de där butikerna när vi kommer :) De lät roliga!

2009-02-25 @ 08:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0