föreläsning, uppsatshandledning och fiskförsäljning

jag är dödstrött. börjar bli nya grejen för mig på fredagar?
skolan i veckan har varit intensiv. men rolig. 
hade lite feedback på våra pm på uppsatsidéerna igår. kände sådär för min del.. men idag efter föreläsningen var och och träffade maria som jag ska ha som handledare och nu känns det lite bättre. ska klura massa i helgen och spendera tid på bibliotek i jakt på relevant litteratur och lite allmän inspiration. 

började skolan 8.15 imorse. alldeles för tidigt. vår föreläsning hade flyttats till en konferenslokal och där fanns det kaffemaskiner med gratis kaffe! dagens höjdpunkt. förresten är min klass på metod/uppsatskursen mycket bra. jag gillar den verkligen! inte alls så stor, mycket olika personligheter och en avslappnad stämning. 

efter skolan och handledningen med maria åkte jag till saluhallen och jobbade drygt fem timmar. mycket räkor, lax och torsk såldes. sen fick  jag såklart massa glad energi av världens bästa jobbarkompisar. man kan inte bli annat än att bli på bra humör. hade huvudvärk, var trött och väldigt förvirrad över allt med uppsatsen när jag var på väg till jobbet men sen efter lite prat med minna och ett leende av albin så blev allt så mycket lättare. 

ikväll har jag ätit kronärtskockor, yoghurt och mörk choklad. vad sägs om den fredagsmiddagen?

imorn blir det nog lördagsfrukost på stan och sen plugg plugg plugg.

förresten är jag sjukt trött på vinter. eller här i göteborg är det grått, regnigt och dimmigt mest hela tiden. jag vill ha vår! och sol! här är en bild från en av sommarens finaste kvällar. jag, eva-liisa och håkan var ute med båten och fiskade en kväll i juli. det var nästan magiskt vackert!



och nu säger jag godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0