en STOR nyhet!

ja! det har jag att berätta!

jag har ÄNTLIGEN fått en ny och större lägenhet! efter att ha bott snart tre år i göteborg på 18kvm ska jag nu byta upp mig till något större!

var på visning i måndags. fick reda på att den var min i torsdags. jag var helt säker på att jag inte skulle få den eftersom jag visste att det var andra som var på visningen som hade bättre kötid än mig.. MEN jag fick den!! vaknade av det här beskedet i torsdag och hamnade i nåt slags chocktillstånd. och fick en väldig ångest. ringde mamma och hon fick lugna ner mig lite.. och sen kändes det bara bra! eller, lite sorligt är det att lämna det här. johanneberg har ju blivit min stadsdel och min lägenhet är, trots sin lilla storlek, väldigt mysig. nu är den dessutom helt genomrensad och välstädad. alltifrån garderoben till att alla mina böcker och skivor står i färgordning.

men nu ska jag byta 18 kvm mot hela 37kvm! byta johanneberg mot MAJORNA! majorna är världens mysigaste stadsdel med landshövdingshus, mysiga fik och nära till havet, röda sten och älvsborgsbron. och spårvagnen stannar 2min från huset. jag som är ett stort fan av kollektivtrafik jublar!

jag kommer få ett riktigt kök! bara det känns helt galet.. jag har ju levt extrem kompaktliving nu i tre år. och det är trägolv i rummet, fina vita lister runt dörrar och fönster, fina vita fönster med breda fönsterbrädor. ÅH ÅH ÅH! det kommer bli så bra! elin bor ju i majorna. cirka 5min promenad från mig.. karolina ska bo i majorna när hon kommer hem från hongkong och erika vill också flytta till majorna. i början av göteborgstiden bodde de allra flesta av mina bästa tjejer i johanneberg men senaste året har folk börjat sprida ut sig. kanske kan vi samlas i majorna nu istället? det röstar jag för!

hursomhelst. flyttar in 1 mars och tills dess ska jag njuta av min sista tid här på gibraltargatan. OJ vad jag kommer bli nostalgisk när jag ska lämna det här. min första egna lägenhet. sjuukt mycket minnen.

men titta så fint det är i majorna. mysmysmys!




OCH jag kommer bo nära cafe zenit. ett av göteborgs bästa!


nu är det knappt två månader kvar tills jag lämnar gibraltargatan för ostindiegatan. 


idag är en slapp lördag. eller en lördag utan planer skulle man kunna kalla det. ska försöka få tag i jenny och elin och styra upp en fika. sen ska jag plugga lite. 

sen ikväll händer det - ERIKA KOMMER HEM! guuud så saknad hon har varit sen hon for till canada i augusti. men nu är väntan slut. välkommen hem!

nu ska jag ringa jenny. 

pusshej.


Kommentarer
Postat av: Lisa

ohoj, grattis! jag saknar majorna sjuuukt mycket. o jag skulle typ ge vad som helst för att få bo där igen. särskilt efter all skit här o så. men jag antar att jag får fortsätta att drömma och försöka stå ut ett tag till

2009-01-10 @ 11:44:56
URL: http://pyttesyster.com
Postat av: Lisa

Åh ja, jag hälsar gärna på sen när du kommit i ordning o sådär! :)

2009-01-10 @ 13:11:14
URL: http://pyttesyster.com
Postat av: Lovisa

Jag skulle dö av lycka om du gav mig Spotify! :)

2009-01-12 @ 15:35:27
URL: http://lovilisa.blogg.se/
Postat av: Anonym

ÅH! :) Tack så mycket! Du har räddat min dag, och många dagar framöver, haha!

2009-01-12 @ 22:43:43
URL: http://lovilisa.blogg.se/
Postat av: Anonym

grattis. glöm inte köpa dammsugare, elin bor inte nära nog...

=)

2009-01-14 @ 09:42:22
Postat av: Fröken Svensson

Wiieho!

När får man komma på besök då? Då kan vi shoppa vårkläder :) som på den gamla goda tiden... jihu

2009-01-14 @ 11:45:52
Postat av: Antonia

:) GÖTEBORG är en underbar stad! Lyx för dig som bor där :)

2009-02-09 @ 13:58:54
URL: http://vondufva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0