samma nätter väntar alla.

jag borde sova. 
och om jag inte sover så borde jag plugga. men det blir liksom inte så mycket av någonting just nu.
lyssnar på kärlekslåtar av den som verkar veta mest om kärlek. lars winnerbäck verkar ha svar på allt. han lyckas alltid sätta ord på känslorna.

idag hade vi seminarie och opponering. det allra sista momentet i medievetenskap/journalistik-kursen. bara tentan kvar på lördag. har varit en bra kurs och jag är glad att jag valde den av alla andra hundratals kursen jag hade kunnat läsa. i ett program på fem år då alla kursen handlar om politik/statsvetenskap, miljöpolitik, miljöjuridik osv var det här otroligt skönt att läsa. och jag har träffat tre helt underbara vänner den här hösten. och dom ska jag hålla fast vid! vi är nöjda med arbetet vi lämnade in nu och skötte oss fint på opponeringen idag. det gäller att stå på sig. 

sen var vi på le pain francais och åt lunch. det var vi värda tyckte vi. sen pratade vi om våra problem här i livet. vi pratar ofta problem. men i mellan problemen så skrattar vi. konstigt det där.. hursomhelst har vi väldigt roligt tillsammans och kan prata om allt. 

sen är dom sjukt snygga också. och här kommer en gruppbild.
fr vänster: hanna, lina, johanna, liza.




på lördag är det tenta. sen är det en dags ledigt mellan terminerna innan statsvetenskap c börjar. då blir det att förkovra sig i politiska teorier igen. underbart!


samma nätter väntar alla
utan dig är alla kalla

Kommentarer
Postat av: Erica

Yes, Lasse är den som vet mest :)



Du, jag har en liten macfråga, går det för sig? :) Jo, jag tänkte bara höra vilket program du använder när du packar upp filerna som du laddat ner med transmission? :)



Lycka till med tentaplugget! :)

2009-01-16 @ 10:10:55
Postat av: erica

tack för tipsen! är det KTB som ligger på avenyn, eller är jag ute och cyklar? :) i vilket fall som helst, vet du om de har öppet på söndagar? :)



jo, jag gick till akademibokhandeln, men nere i nordstan, den andra var inte öppen. de kollade om de hade böckerna på vasagatan, men det fanns bara något ex av en så.. ska iaf löpa dit på måndag morgon och kika! kul om man är ensam om att inte ha böcker. jag har ju verkligen ingen koll på sånt här, trodde böckerna skulle vara lättare att få tag på :)

2009-01-17 @ 18:13:38
URL: http://selme.blogg.se/
Postat av: Erica

En tur tycker jag låter kanonbra! :) Det är något jag verkligen skulle behöva, haha :)



Vart var det du skulle flytta? Gamla stan? :) Vart ligger det på kartan? Bakom handels typ?:)



Vad tusan ska man ta sig till om man inte får tag på böckerna? Jag har lite småpanik :S

2009-01-17 @ 21:04:48
Postat av: erica

de jag ska ha nu är svenska alla tre, men tack ändå! :)



absolut! jag hör av mig :) jag misstänker dock att jag kommer vara stressad nu i början, haha :P



kram!

2009-01-19 @ 09:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0