fredag till fredag.



det händer så mycket (eller så känns det bara så?) nu att jag måste få ur mig lite så jag kan rensa upp i huvudet. det är en skön känsla att få vissa saker nedskrivna, oavsett om det handlar att man fått ett nytt jobb eller bara dammsugit. 

kan börja med fredagen. vi drog till filmfestivalfesten efter en trevlig kväll hos erika. festen var väldigt kul! massa dans och roligt folk. bäst musik på dansgolvet var det helt klart när mark levengood var dj! någonstans under kleerups spelning blev jag helt plötsligt jättetrött och beslutade mig för att ta mig hemåt. väl utanför trädgård hade jag en trevlig incident med min absoluta favoritradiopratare genom alla tider - christer i p3! han var lika trevlig privat som i radio. det värmde mitt hjärta. 

lördagen bestod av slappande framför skidor på tv. hela vintern i sverige skulle vara helt kass om det inte vore för längdskidor. snart är det vm och då kommer jag sitta fastklistrad! sen mötte jag upp jenny för fika på stan. eller fika.. jag drack kaffe och hon drack vin. det var ju ändå lördagseftermiddag! sen på kvällen tog jag mig till hisingen och suz och kikade in deras nya lägenhet. det var trevligt. framåt 22 så ringde lasse så då mötte jag upp honom på ritz. det var kul att träffa honom nu, var ett par månader sen. alltid lika trevlig och glad. han hade vunnit nåt filmpris på svt så han var på firarhumör! han var i stan för att spela in ny singel och grejs. vi hade det väldigt trevligt där och hängde med hans band. sen spanade vi på folk. framförallt på en tjej som var så onykter att vi slog vad om när hon skulle ramla ihop. och en jätteobehaglig man som hade ett ännu mer obehagligt hov av tjejer omkring sen. utöver detta så var det massa trevligt och snyggt folk på ritz! haha.

sen nu i veckan har jag i princip bara pluggat. och pluggat. och pluggat lite till. vi hade inlämning och seminarium i tisdags. det gick bra.. sen har vi haft föreläsning och sen idag har vi suttit och jobbat med arbetet som ska in imorn. källkritik, motivanalys och teoriutvecklande studier.. 

igår hann jag faktiskt med mycket mer än bara skola. plugg på ktb innan lunch, sen trevlig lunch på handels med elin och co. sen föreläsning till fyra. sen mötte jag upp mina gamla kurskamrater hanna och lina. vi fikade och uppdaterade varandra om våra liv. sen mötte jag upp lasse på hotell opera. var där och snackade skit. väldigt trevligt. fick höra singeln han har spelat in här också. väldigt bra! tror t o m att min mamma skulle gilla den. den var fin, och svängig. om bara typ tre veckor tävlar han i melodifestivalen. jag hoppas han går vidare för det vore roligt och oväntat med en popartist som han. men hans odds är väl kanske inte de bästa. meeeen låten är kanon och han är kanon så ja hoppas folk röstar honom vidare. "jag ska slåss i dina kvarter" heter låten. keep that in mind.

sen avslutade jag kvällen hos elin där det bjöds på god middag. 

idag var det grupparbete all day long. vi börjar bli rätt sammansvetsade nu efter tredje inlämningen på inte ens två veckor. snart övergår det väl från "vi-har-rätt-kul-när-vi-jobbar-ihop-fasen" till att vara sjukligt irriterade på varandra. det är som sagt ytterligare sju inlämningar som ska göras..

avslutar det hela med lite bilder från de senaste dagarna! (såklart är alla bilder klickbara. då blir de större! haha)

1. filmfestivalfest, jag. 2. filmfestivalfest erika&elin 3. filmfestivalfest elin&jag 4. filmfestivalfest jag&erika 5. filmfestivalfest mark levengood spelar bra skivor! 6. kleerup! 7. lasse värmer sig vid en eld på hotellet 8. utrag ur tage erlanders romaner..


herregud vad jag skulle ha sovit för massa tid sen! skönt att det är fredag imorn..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0