en dag av sång, dans och finsk migrationspolitik.

klockan har passerat min sovtid. 

det har varit väldigt intensiva dagar den här veckan. kursstart på statsvetenskapen i måndags. det märks att man är uppe på c-nivå nu. allt är väldigt invecklat, avancerat och svårt. men roligt. det är liksom nu man ska börja använda sig av de kunskaper man fått på stats a och b. detta ska vi göra genom gruppövningar. och seminarier. på tio veckor ska vi lämna in tio arbeten. och delta på tio seminarier. puh! jag har hamnat i en grupp med tre killar. alla tre är trevliga så det ska nog bli bra!

vi hade första inlämningen och seminariet idag. det gick bra. jag fick presentera en av våra uppgifter. om beroende och oberoende variabler, kausala samband, svensk- och finsk migrationspolitik och sådant. det känns lättare och lättare att ta plats och prata på seminarier nu. sen är man ju så illa tvungen att säga smarta saker för att bli godkänd. 
föreläsning om nästa del imorn som vi sen ska lämna in arbete om och ha seminarie om på tisdag. intensivt minst sagt. parallellt med detta skall det även lämnas in individuella PM som ligger till grund för uppsatsen vi skriver senare i vår. men tänk. om allt går som det ska tar jag min kandidatexamen i vår. det är heeelt sjukt. sen är det bara en tvåårig masterexamen kvar och sen är jag så utbildad som man kan bli! eller, sen kan man ju doktorera.. och forska.. och bli professor. jag kan bli kvar på göteborgs universitet hur länge som helst. haha


för att få lite paus från skola och allt idag så drog jag och jenny till mimers hus i kungälv. en musikalskola där min vän cajsa läser sista året. de ha vintervarité. det var kul! och dom var såå duktiga och cajsa är så söt! hon sjöng väldigt väldigt fint! och sen steppade hon också. det var nästan ännu mer imponerande!


hon är också hallsbergare i grunden. vi gick hos samma dagmamma och vi lekte som små. sen flyttade hon till västkusten. men som tur är återfann vi varandra knappt tio år senare! tror det var sommaren 2005 vi började umgås igen. tiden går fort.


nu måste jag sova. 
föreläsning imorn 10-15. och på kvällen är det invigningsfesten av filmfestivalen på trädgårn! det blir grejer det. massa bra band som spelar och massa skådisar och regissörer som dj:s. mark levengood t.ex. jag hoppas det blir lite finsk tango! det skulle sitta fint!

Kommentarer
Postat av: Cajsa

aaw. du är så fin själv :) underbart att du kom, tack för alla fina ord! (och jag är imponerad av Dig att du är så smart!)

2009-01-24 @ 15:30:45
Postat av: erica

va?! är du galen kvinna? :) det är ju tveklöst den bästa kombinationen :D

2009-01-25 @ 18:01:11
URL: http://selme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0