en rastlös själ.

jag klättrar på väggarna här hemma i majorna. som vanligt infinner den känslan sig efter en händelserik period och intensivt umgänge med människor. 
hallsberg -  stockholm - göteborg - midsommarfirande
och nu är det liksom tomt. 

stockholm var fantastiskt! hallsberg var fint.

och midsommar var så mysigt. först firande med släkt i jonsered. innehållandes massa god mat, dans kring midsommarstång, kubb, fotboll, tårta, räkor och vin, massa prat. sen när klockan var elva på kvällen tog jag mig tillbaka till stan och hem till erika och började på midsommarfirande nummer två. var där en stund och sen drog vi till delsjön. där var det massa folk, massa dans och en härlig stämning. när solen gick upp drog vi hem. en lång men fin midsommar. 

ja, här är då jag och mina kusiner. lova och olle. klädda i midsommarkransar signerade moster inger! 

igår kom min moster och hennes man på besök hemma hos mig. efter ganska så mycket felkörningar hittade de rätt. vi åt fruktsallad och sen gick vi ut på promenad, ner till röda sten. var en jättefin kväll. och stena line båten till danmark åkte förbi oss. jag blir så sugen på att åka båt! sen gick vi och åt innan de åkte hem till närke igen.



jag vill åka någonstans! till madrid eller berlin. till stockholm, såklart. jag vill alltid till stockholm. jag vill ta båten ut i skärgården. vill någonstans. klättrar lite på väggarna här hemma. är ledig hela veckan nu. måste sysselsätta mig. och nu har min andra halva erika åkt iväg från stan och är borta i tre veckor. trååååkigt.

sen väntar jag på besked också. jag hatar att vänta. särskilt när det är så viktiga och stora grejer på gång. suck och stön. 

nej, nu ska jag sova. för då blir det i morgon fort. då ska jag ut i solen om det i sol, ut till havet. kolla på film om det regnar, och tvätta. träffa hillevi på kvällen och gå en promenad. kanske laga god mat. mamma tyckte jag kunde baka, det kanske är att ta i lite?

nej, nu ska jag och min rastlösa själ försöka sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0