låt mig få följa dig ner

det är fredag, klockan är över sex och jag har noll fredagskänsla. verkligen noll. en anledning till detta är antagligen att jag är tvingad att sitta inne på biblioteket hela morgondagen och söndagen. så jävla segt. men uppsatsen måste bli klar, och den måste framförallt bli BRA! i veckan har saker och ting börjat falla på plats i mitt huvud (kunde det inte skett lite tidigare?) och nu handlar det om att bli klar. jag kan äntligen lämna statistiken och SPSS bakom mig. det har varit ett himla projekt att förstå och göra rätt för en icke-matte-begåvad-person som jag är. men nu har jag lärt mig det OCH fattat grejen, fått fram intressanta siffror. yey! bara det gör att jag är värd en applåd av mig själv men allt sånt får vänta tills den är inlämnad, examinerad och godkänt. men då jäklar! 

nu ska jag hem, titta på dålig tv och sen sova. mitt huvud är segare än segast. har suttit senaste två timmarna med min inledning och lagt ner hela min själ i att beskriva mitt uppsatsämne som det mest intressanta i världen. tro det eller ej, men det är inte så lätt. även om jag tycker att alla borde älska att läsa statsvetenskapliga uppsatser om partier, opinionsbildning och gröna partiers roll för miljöattityderna i europas länder. eller hur? visst blir ni sugna på att kasta er över min uppsats när den är färdig? ni är mer än välkomna.

imorn är det göteborgsvarvet i stan och tusentals löpare kommer invadera gatorna. de springer utanför biblioteket mot slutet av loppet så jag undrar om alla folks hejarrop kommer störa min koncentration? dessutom såg jag en blå linje ritat i asfalten på min gata. det innebär att de kommer springa förbi mig. alla löpare kommer passera utanför mitt sovrumsfönster. så alternativet att sitta hemma och skriva imorn känns inte helt hundra det heller.

jag har även utsett vinnaren i veckans soundtrack till uppsatsskrivandet:



med den här låten i öronen har tiden på biblioteket känts lite lättare och meningarna jag skriver har kommit liiite lättare. lyssna och njut!

"att komma hit var som att gå igenom en spegel
och jag var bara 19, och jag tänkte att det här är bra
här kanske jag stannar kvar
hjärtat slår
det slår skiten ur mig
jag vill att du ska se
för jag vill inte förlora dig

du vet att du fått nog när du vill ha mer
låt mig få följa dig ner"


så rätt.
jag kom till göteborg när jag var 19. jag blev kvar. och man kan säga att mitt liv började.

 
nu ska jag ta 9:ans spårvagn hem till ostindiegatan.

Kommentarer
Postat av: amanda

bra och fin låt, dumt bara att jag inte klarar av att lyssna på svenska när jag skriver uppsats.. men iallafall. hoppas allt går bra för dig, jag vill läas när det är klart! så kanske jag lär mig nåt också.. :)

2009-05-15 @ 20:43:04
URL: http://amandahildur.blogg.se/
Postat av: erica

sågs gjorde vi! var du där idag också?



du, en liten fråga angående mac. finns det något program någonstans som man bara kan måla i, typ windows paint? :)

2009-05-17 @ 19:32:56
URL: http://selme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0