det är ett stort liv!

idag har varit en alldeles förträfflig dag!

började med frukost med rebecka på bästa fiket. mys! när vi satt där kom en doktorand som vi hade under metodkursen fram och frågade om jag inte kunde vara med och stå och prata inför en gymnasieklass om hur det är att studera statsvetenskap och ja, plugga i största allmänhet. 

så det sa jag visst ja till. lyckades även få med mig erika så vi var två studenter och en lärare/forskare. klassen gick samhäll, kom från värnamo och skulle ta studenten om två veckor. jag berättade lite om var jag kom ifrån. vad jag tänkte när jag sökte till universitetet, vad jag tänker om framtiden och så. talade nog inte jättegott om hallsberg. haha.. jag sa att jag kom från en liten håla där jag kände att jag verkligen inte ville stanna resten av livet..

sen hade de massa frågor. jätteroligt.. mycket om hur jobbigt det är att plugga och hur mycket man egentligen läser och vad man kunde bli av det vi läste. sen bläddrade de lite i våra färskupptryckta kandidatuppsatser och tyckte det såg så avancerat ut. haha. de var så söta! i nästan en och en halv timma höll det på. det var en liten boost både för självförtroendet och för livet i stort. att jag verkligen trivs. och att prata för människor som ser en som smart och vuxen. som en som vet en massa saker. det var skönt! 

sen gick jag lite på stan. var förbi espresso house där hedvig jobbade. jag fick världens största kopp kaffe för inga pengar alls. bra grejer! imorn klockan 19 står vi bredvid varandra i hagakyrkan i andra-alt-stämman och sjunger. ska bli så sjukt underbart! och mina föräldrar kommer. och min moster kommer! och många fina vänner! åh åh åh! kommer vara så tomt när det är över..

här är två av mina favoriter i kören. nora och redan omnämnda hedvig. med världens finaste gotländska dialekter. och skönsjungande röster! 


(om man är och kollar på konserten imorn kanske man kan se att jag och hedvig har en speciell relation till en av låtarna.. när vi har börjat sjunga den kan vi inte sluta. vi brukar sjunga den hela vägen hem till majorna på vagnen hem från övningarna. att vi två står bredvid varandra imorn är både underbart och lite riskabelt när det kommer till just DEN låten...)


nu är det snart sex and the city. imorn ska det städas så mamma inte ska kunna hitta ett dammkorn. okej, ett bakom sängen kanske jag kan avvara. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0