direkt från riksdagen.

just nu jobbar jag hela tiden. eller ja, nästan. men när jag inte är på kontoret så jobbar mitt huvud.

jag har den senaste veckan jobbat med ett projekt som handlar om maten inom skola och äldreomsorgen i sverige. och jag har ringt kommunfolk. ringt, ringt och åter ringt. tjatat lite. mailat. ringt igen. sammanställt siffror. räkna. kontrollräkna. oroa mig för att ha fattat fel, skrivit fel. räkna igen. och skriva, skriva, skriva!

just precis nu är det votering i riksdagen. om en fråga som jag tycker är väldigt viktig. så jag tänkte springa iväg till kammaren och kika. när det är fem minuter kvar till votering går larmet i hela riksdagen. i alla rum, på alla toaletter och i alla korridorer. det låter som ett brandlarm och blinkar rött. och då har alla 349 ledamöter ett par minuter på sig att ta sig från sina rum (eller var de nu befinner sig) och inta sin plats i kammaren. det är en rätt komisk syn att se.


voteringstavlan i kammaren
(sjukt intressant bild, i know!)

ikväll kommer erika till stan och ska bo hos mig inatt. hoppas jag kan koppla bort jobbet en stund och njuta av hennes sällskap!

nu ska jag ta mig till kammaren och hoppas på en bra votering!


Kommentarer
Postat av: Moa

Hej pinglan! Vilken fråga är det som ska voteras om? Blir lite nyfiken! By the way är din kollega, Maria Wetterstrand, hos Malou på 4:an... Tänkte på dig när jag hörde att hon skulle komma. Ha en underbar dag/kväll med Erika! Vi hörs! KRAM

2009-10-22 @ 09:55:03
Postat av: liza

det var rovdjurspolitik. ett förslag om licensskjutning av vargar. för att hålla vargstammen nere. och det gick igenom - tyvär. vargen är redan utrotningshotat och jag tycker verkligen den ska få växa till sig och bli stor. problemen med vargen är jättemycket uppförstorade tycker jag..

2009-10-22 @ 14:30:00
URL: http://liza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0