kyrka kyrktorn kyrkogård

jag blev inte jättesjuk. status är samma som igår kväll. eller, kanske lite bättre till och med.

men nu har jag vilat i ett dygn exakt. bara sovit, vilat, ätit och tittat på film och tv. det är vid sådana här tillfällen jag saknar min skärgårdsdoktornbox. istället har jag roat mig med nyhetsmorgon, idol och djursjukhuset. och bonde söker fru. nu har jag däremot klätt på mig riktiga kläder, satt upp håret, bäddat sängen och målat naglarna. det är dags för en liten tur ut. en fika står på schemat. och sen så ska jag hitta nån fin kyrkogård och tända ljus. det är ju allhelgona idag och jag är uppvuxen med att åka till kyrkogården och tända ljus. det är fint tycker jag.

appropå kyrkor så har jag just insett att jag från mitt fönster ser fem stycken kyrktorn. två i gamla stan, ett på kungsholmen och två på östermalm. min utsikt är oövervinnerlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0