ont knä och ond hals.

sist jag skrev hade jag ont i knät. jag kan berätta för er intresserade att knäproceduren snart har nått sitt slut. det har gått från att vara gigantiskt och rött - till att inta en härlig blågrön nyans. men det gör inte alls lika ont längre.

däremot har jag blivit sjuk. halsfluss, alternativt svininfluensan är mina gissningar. fick ont i halsen idag bara sådär och halsfluss-veteran som jag tyvär är så känner jag direkt igen den smärtan. sen kom tröttheten, frusenheten och nu har även febern gjort mig sällskap. detta som är långhelg och allt och jag tänkte ju göra massa skoj i helgen. MEN som någon klok person sa till mig förut så kanske det är bra att jag tar det lugnt och bara är hemma och vilar och gör ingenting. det har inte blivit mycket av det sen jag flyttade till stockholm. men jag trivs med det livet, väldigt bra!

innan sjukdomen tvingade hem mig hann jag träffa anna-lotta på stan och sen en fika på söder med hillevi. ikväll har jag ätit middag med kvinnan jag bor hos. potatis, spenat och rökt lax. mycket trevligt. är glad att allt blivit så bra som det är. perfekt läge, underbar lägenhet och en så fin och härlig person att bo hos. även fast hon är nästan 50 år äldre än mig får vi ut mycket av varandras sällskap.

stockholm en kväll i september

antagligen blir det sjukstuga här ett par dagar. vem vill komma med glass till min hals? har fått erbjudande om en  glassleverans redan men tar gärna emot fler!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0