sthlm består inte bara av jobb..

nej. bor man i stockholm såhär under en begränsad tid måste man ju passa på att göra lite roligt.

igår var jag hemma hos hanna. vi lagade god mat, kollade på dålig tv och åt mangosorbet. en mycket trevlig kväll. hanna har köpt lägenhet på gärdet. jättefin var den. saknar min egen lägenhet.. det är lite jobbigt att bo inneboende, inte ha sitt eget liksom. men det funkar. appropå dålig tv.. i mitt rum där jag bor nu finns bara SVT1, SVT2 och TV4 vilket innebär att jag nästan aldrig ser på dålig tv. jag matas med politik på dagarna och nyhets-, debatt- och kulturprogram på kvällarna. inte mig emot MEN det var lite skönt igår att kolla på TV3 hos henne och typ fem dåliga program på raken. sen tog jag tunnelbanan hem. det tar 8min mellan gärdet och slussen. det är galet.. i göteborg med spårvagn skulle det ta 30! heja stockholms kollektivtrafik!

i tisdagseftermiddag mötte jag upp andrea som tillfälligt var i stan. vi käkade i en park och uppdaterade oss om varandras liv. sen drack jag kaffe och promenerade med johanna söder. mycket trevligt! och i måndagskväll var jag hemma hos maja och ellen. lagade mat (eller maja lagade..) och drack te. mycket mysigt! så det har varit umgänge varje kväll. så himla bra!

ikväll blir det också umgänge. med anna från jobbet! hon ska hänga med mig och se lasse som gör sin sista spelning på länge. ska bli jätteroligt. har inte träffat han sen i slutet på juni tror jag! long time no see! blir säkert lite häng med han och bandet efter spelningen också. alltid lika trevligt! men inte sent, för nu är jag ju en tillfälligt arbetande. och sådana kan ju bara roa sig på helgerna! annat är det när man är student..


just i detta nu ska jag lämna mitt skrivbord och promenera hem!


btw, imorn är min numera arbetskamrat maria wetterstrand i SVT:s morgonsoffa 07.15 och hos TV4 07.45. hon får springa snabbt mellan sofforna! titta på det!

Kommentarer
Postat av: lisa

bah! jag är i sthlm tills på måndag. du kanske har fullt upp men annars kanske vi kunde ses lite? :) det blir ju aldrig av att vi ses annars menar jag.. passa på när vi är i en stad vi inte annars bor i.. hehe. skicka iväg ett sms om du har nån tid över. puss!

2009-09-05 @ 13:21:29
URL: http://pyttesyster.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0