biverkningar efter en springtur vid havet.

solen skiner starkare än någonsin (känns det som) och jag sitter inne på KTB och tittar ut över hagakyrkan och alla människor som njuter av solen. det känns orättvist, men det är det ju såklart inte. jag försöker få klart den sista inlämningen i min extrakurs så jag kan bli av med den men det går såå segt! och jag förstår egentligen inte varför. men nu när jag har tvingat mig till skolan en solig söndag så vore det ju slöseri med allt om jag inte utnyttjade den redan bortkastade tiden och blev klar?

huvudvärk har jag med. var ute och sprang en riktig långtur igår, längre än vad jag hade tänkt. det blev en mil ungefär och min kropp var nog inte uppladdad för det. så kvällen slutade senare i någonslags fosterställning framför tv:n med en huvudvärk som jag alltid fick förr när jag hade sprungit nån jobbig orienteringstävling och tagit ut mig helt. jag borde vara lite klokare och inte springa så himlans långt när jag vet att jag borde ta det lite lugnare. men när solen skiner, stegen är lätta och man springer längs alla lyxvillor med havsutsikt i långedrag är det svårt att inte fortsätta. stannade vid ett par ställen och bara njöt av havsutsikten och lukten av hav. långedrag och området vid saltholmen är mitt favoritområde att springa i. så det var värt det även om jag fick en huvudvärk som sitter kvar även i dag..


den lilla hamnen vid långedrag. himlans vackert!

seminariet i torsdags gick väldigt bra. det är en trevlig liten klass på tio personer och jag känner ingen sen tidigare. spännande! tills litteraturseminariet på torsdag ska jag läsa och skriva om identiteter i europa och invånares känsla av tllhörighet och vad det har för koppling till deras politiska åsikter och engagemang. mycket mer intressant än kommunpolitiken jag skrev om till i torsdags, även om det blev rätt intressant till slut det med.

nu ska jag ge det här en timma till innan jag tar spårvagnen mot hem till majorna och möter upp jenny för en söndagspromenad vid havet.

Kommentarer
Postat av: Erkisch

Ahhh, vad härligt du verkar ha det och vilket fint väder och en massa utflykter till havet och allt sant. Saknar dig och det! Men här är det rätt gött med. Komkom snartsnart finafina du!

2010-04-12 @ 21:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0