en dag med indelningspolitik och kommunreformer

en heldag på KTB är vad som står på schemat idag. PM:et ska in i morgon och på torsdag kl 13 är det seminarie och jag ska presentera och diskutera mitt PM. sen ska man helst göra presentationen lite mer intressant och underhållande genom att lyfta fram några intressanta frågor. jag ogillar att göra muntliga presentationer, eller ogillar och ogillar. förr gjorde jag nog det, på gymnasiet och sånt. men nu tycker jag det är helt okej, bara det är jag är så mycket bättre på att skriva. dessutom är det hundra gånger roligare också. jag var förresten till för fem minuter sedan alldeles säker på att seminariet var i morgon. så jag är ju nästan klar. men det gör ju inget att få en dag till på sig! ibland är det lite skönt att ha fel..

skriver om storkommunreformen 1952. förstår att det låter otroligt spännande.. det är ungefär lika roligt som det låter. eller, det har faktiskt haft sina intressanta delar men nu har jag just läst ett avsnitt i boken som hette "landsbygdskvinnans sång" och det var minst sagt sådär. även om det handlade om kvinnor i politiken på 1950-talet så gjorde avsnittets rubrik att det genast kändes mycket mindre intressant.



den här bilden togs i maj förra året men iallafall, KTB när det är som vackrast. längtar tills löven slår ut och det blir grönt överallt!

utanför är det grått och det passar faktiskt rätt fint när man ska sitta inne på skolan en hel dag. som tur är har jag moa som sällskap här inne och det är trevligt att ha nån att ta lite pauser med. och småviska med (här inne måste man vara knäpptyst) när man har tappat sin koncentration lite. det händer faktiskt då och då..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0