helt olika liv med helt olika tidsfördriv.

måndag måndag måndag.

jag har jobbat alldeles för många timmar idag. men det var så härlig stämning på kontoret och vi satt och fnissade mest hela tiden. det är trevliga personer jag har fått dela kontor med den här sommaren. och ju närmre valet vi kommer desto mer trötta och speedade blir vi. och desto rörigare blir det på kontoret. saker överallt och telefoner som ringer hela tiden. blir lite så när alla har minst två telefoner var.

jag åt lunch med min morbror också. väldigt trevligt som alltid! sen promenerade vi längs kajen innan han gick tillbaka till sitt jobb och jag till mitt.

när jag kom hem från jobbet så sprang jag en runda. en runda som blev mycket längre än jag hade tänkt. istället för fem kilometer så blev den en mil. sprang över älvsborgsbron och ut på hisingen och sen när jag kom till eriksbergs färjeläge och skulle ta båten tillbaka hem var det en halvtimma tills den skulle gå. och så länge orkade jag ju inte vänta så jag sprang tillbaka också. precis när jag kom upp mitt på bron så började det regna och blåsa massa så det var lite segt sista biten och bron kändes som en evighet.

sen åt jag mat och tänka kolla på fångarna på fortet för att återuppleva lite barndomsminnen. men jag klarade av cirka fem minuter.. så jag bytte till vetenskapens värld och sen djursjukhuset. mycket mer klass på det! och med klara zimmergren som programledare på djursjukhuset kan det inte bli så mycket bättre.

jag måste bara visa ett par bilder från cajsas kalas på tjörn i fredags. kan väl kanske börja med att säga att jag älskade att åka över tjörnbron. så hög, och så lång och så fin utsikt. älska broar! cajsa hade bakat i dagarna tre och som hon hade bakat! jag som själv aldrig bakar var väldigt imponerad! var en trevlig eftermiddag/kväll där med hennes fina vänner. alla håller på med dans, teater och sång utom jag. jag förstår överhuvudtaget inte hur dom kan dansa hela dagarna och dom hade ingen som helst förståelse för hur jag orkar skriva och läsa hela dagarna. det är en himla tur att vi är så olika vi människor.




ja, ni ser ju hur fint hon hade gjort. så vackra skapelser att man nästan inte ville äta av dom!

nu ska jag gå och lägga mig. lång dag i morgon och är faktiskt lite sliten efter min tur över till den mörka sidan av göteborg. det regnar, blåser och blixtrar ute. och jag gillar det. idag var luften för första gången på hela sommaren frisk. jag tror att hösten är på väg och den är faktiskt väldigt välkommen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0