två intensiva dagar.

kom till stockholm tidigt igår. hade möte om klimat- och sårbarhetsprogram på riksdagen. efter det lunchade jag med helena och sen bestod eftermiddagen av massa massa jobb. planerade två möten som är i visby på fredag. ett om biogas och ett om en ny upphandling om färjetrafik. herrejesus vad mycket folk som jag ska få ihop på samma tid och samma plats. men det har varit fint att få prata med en hel massa gotlänningar. det händer ju inte alltför ofta!

efter jobbet igår mötte jag upp finafinafina anna-lotta för lite häng. om två veckor flyttar hon till new york och det blev ett litet vemodigt avsked. sen tog jag pendeln ut till sundbyberg och hillevi. där blev det god middag och massa prat och sen sov jag gott på hennes madrass.

idag var det upp tidigt och bege sig till södertälje för möte med företagsledningen på scania. trevligt och bra möte - dock väldigt mycket kostym-och-portfölj-känsla. sen fick jag provköra en lastbild på typ 20 meter. jag som inte ens kan köra en vanlig bil bra. men men, det är sånt man får ta på sig som politisk tjänsteman. på eftermiddagen, efter en kvarts mellanlandning på riksdagen och hetsätande av äpple och macka, åkte vi vidare till bromma på nytt möte. jag antecknade och antecknade och antecknade och ska i veckan skriva utkast till en artikel. det blir roligt.

sen tillbaka till riksdagen för sista fixande och packa ihop mina grejer. fick min tjänst förlängd fram till valet 19 september.. men jag hoppas att jag blir klar med mitt jobb redan nästa vecka och kan ta ut all min massiva övertid i massa ledighet. det blir fint. blir lite jobbigt att kombinera jobb och skola ett par veckor men det ska gå.

nu sitter jag på x2000 på väg till göteborg igen. för cirka en timma sen var livet fint. solnedång utanför tågfönster, en kopp te i handen och partiledarutfrågning på svtplay. nu har vi en nedriven kontaktledning framför oss och har stått stilla i över en halvtimma. är inte lika glad längre.

i morgon kl 13.15 börjar jag mitt sista år på universitetet. det blir roligt! jag är peppad. innan dess ska jag jobba. och efter dess ska jag hjälpa erika med flytten. i morgon är en stor dag - erika flyttar till majorna och vi komma har typ 500 meter imellan oss. fantastiskt!

Kommentarer
Postat av: Elin

Vill du va med i min fototävling? Temat är FÄRGGLATT !:)

2010-09-03 @ 19:41:54
URL: http://mofffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0