ett halvår i stockholm & OS-hysteri.

OS är i full gång och ingen är gladare för det än jag. eller, egentligen är det bara längdskidor och skidskytte jag slaviskt följer. men ändå. bättre tv-underhållning finns inte. det skulle vara mia&klara och skärgårdsdoktorn isåfall.

idag har jag varit stockholmare i exakt sex måndader. ett halvår. tänk vad fort det har gått! och snart är tiden här slut, för den här gången. men det har varit kanske världens bästa halvår och stockholm är och har varit helt fantastiskt! åt middag ikväll med min fina hyresvärdinna och hennes dotter med familj. jag kommer verkligen sakna dom! det blev sjömansgryta och bubbel till det. fin onsdagsmiddag med andra ord! sen lekte jag ju såklart med världens finaste bebis också. jag brukar inte vara överförtjust i barn men han har något extra.

okej, tillbaka till OS. just nu sprint i längdskidor och svensk medaljchans, spännande! skidskyttet igår toppade ju allt! det är lite svårt att få något annat vettigt gjort om kvällarna dock. igår skulle in skoluppgift skickas in 23.59. jag fick in den i tid, men speciellt mycket marginal hade jag inte. idag har jag tagit det lugnt. vaknade med en jobbig huvudvärk. men har varit ute på promenad här på söder, lekt med barn och kollat på ingemar bergmans fina "den goda viljan".

nej, nu måste jag fokusera på skidorna. förresten, en sak till. när jag var typ femton var jag helt såld på per elofsson, jag hade han till och med som bakgrund på datorn. herregud, jag undrar lite hur jag tänkte. fast nån charm kan jag än idag tycka att han har. eller?

Kommentarer
Postat av: Cajsa

åh men liza, klart han har charm!

en per elofsson i tårar går inte av för hackor.

det gör förresten inte längdskidor och skidskytte heller, heja sverige!

2010-02-27 @ 12:03:44
URL: http://cajsa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0