i keep my visions to myself

veckan från helvetet börjar sakta lida mot sitt slut.

men den slutar i alla fall helt okej. jag har tagit igenom mig ovisshet över lägenhet, lämnat in hemtenta och varit på en jobbintervju. men nu börjar saker och ting ordna upp sig. skönt! och OS har ju faktiskt vägt upp hela veckan.. det har varit helt fantastiskt att titta på längdskidorna! sen har veckan också innehållit mång trevlig middagar här hemma med familjen forss. god mat och det trevligaste sällskapet man kan hitta!

det är flyttkaos här hemma på bastugatan. kvinnan jag bor hos ska byta lägenhet med hennes dotters familj. bytet sker på tisdag och i och med detta ska jag också flytta ut eftersom jag inte riktigt får plats när det nu kommer på en familj på fyra personer här istället för en. det här är en helt underbar lägenhet och jag har haft det så bra här. kommer sakna att inte bo tillsammans med kristina men jag vet att vi kommer hålla kontakten. och ida och hennes familj, som flyttar in här, tycker jag jättemycket om så jag kommer nog hänga endel här på bastugatan även i fortsättningen!

så i morgon börjar jag flytta över mina grejer till en lägenhet ungefär 30 meter längre upp på berget. i en lägenhet som är som ett sagohus med utsikt över hela stockholm. huset har till och med en egen bro. himlans tjusigt! och jag får fortfarande bo på mariaberget som är stockholms absolut vackraste plats, och mitt i stan! där ska jag bo hos en bekant till hon jag har bott hos nu. men vem vet hur länge det blir.. antingen blir det en vecka, eller så blir det mycket längre än så. det kommer bli klart i veckan.


här är alltså huset jag ska bo i nu. i bakgrunden ser man utsikten. magiskt!

nu ska jag kolla på i skuggan av värmen och sen sova. mycket att göra imorn! idag har jag ägnat förmiddagen åt att försöka bli av med en hemsk huvudvärk och sen gick jag en promenad runt mariatorget och köpte kaffe. sen har jag varit hemma och underhållit söta erland som är tio månader. rätt krävande men han är ju så himla go! sen har jag och ida lyssnat på flyttpeppmusik och snackat skit. sen åt vi pizza och sågade melodifestivalen. sen har jag kollat skidor och nu är jag trött tröttare tröttast.


känns lite jobbigt att det här är min sista eller näst sista natt här i lägenhet. men allt har sin tid och jag har bara fina minnen härifrån och den här lägenheten har gjort att jag lärt känna världens finaste familj.

it pays to belong.

Kommentarer
Postat av: Liza

Allvar? jag har aldrig varit i sthlm:$ men jag skulle vilja1:DD hur gammal är du?:P<3

2010-02-28 @ 16:11:20
URL: http://lizaayouni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0