the end of the world is bigger than love

är alldeles ensam i en stor lägenhet i vasastan i stockholm.

befinner mig i stockholm för en dryg veckas jobb på riksdagen. mycket mycket jättemycket att göra och mitt huvud är alldeles rörigt och jag blir trött klockan tio på kvällen. men det kanske är så det är att vara hard working woman och en kvinna i karriären. det är inte så mycket folk på kontoret dock men jag känner verkligen att det är lugnet före stormen. snart bara en månad kvar till valet.

det har hänt mycket sen sist. mtt huvud är inte alltid där jag är och det är tusen saker hela tiden och jag far och flänger över sverige. men jag var i alla fall på brännö brygga med elin och jossan förra torsdagen. och vilken kväll det var! den vackraste solnedgång jag någonsin skådat! och i måndags och tisdags var jag i hallsberg och hjälpte till på o-ringen som går i närke i år. saknar saknar saknar orienteringen. dags för comeback snart! träffade massa gamla vänner och återupplevde svunna tider.


solnedgång vid brännö brygga


i stockholm är det hetsigt som vanligt. människor har mycket mer bråttom här och alla är mycket mer uppklädda och ser mycket viktigare ut. men det är dom ju såklart inte. men jag måste erkänna att jag tycker om att komma hit och känna mig lite viktig ibland. men det är alltid lite skönare att komma hem igen.

igår efter jobbat promenerade jag hem till ida på kära gamla bastugatan
. hon var man- och barnfri och vi pratade om ordning och reda i livet och åt räkor. tänk en så fin kväll. ida är en av de klokaste kvinnor jag vet! idag på lunchen var jag och tränade med helena på sats vid NK. hon hade gratiskuponger och vi gick på nåt slags pass där man stod på en himla balansbräda och gjorde massa olika konditions- och stryrkeövningar. och jag fick än en gång det konstaterat för mig att jag inte har så mycket koordination i min kropp. den där brädan snarare stjälpte än hjälpte min träning.

tv4-nyheterna var och filmade på jobbet idag. ett reportage som ska vara med på nyheterna imorn och jag hoppas för guds skull att jag klarade mig undan kamerorna! efter jobbet mötte jag upp hanna för mat, häng och prat. fint!

nu ska jag släcka ner här i lägenheten och sova. lånar anna-lotta och eriks lägenhet när jag är här, dom är i kroatien. världens finaste lägenhet och den ligger så bra mitt i vasastan med promenadavstånd till stan och en underbar innergård och takterass. kan gå till riksdagen på en kvart. ändå känns det lite tomt.. det hade varit mycket roligare om de hade varit hemma. om en dryg månad flyttar anna-lotta till new york och jag vet inte riktigt hur jag ska klara mig utan henne i landet. men hälsa på, det ska jag.


there must be someone here tonight that can explain.

Kommentarer
Postat av: Sören Olsson

Härligt det låter.

om än intensivt!



Ha det fint!



Kram!

2010-07-30 @ 18:16:48
URL: http://sorenolsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0