den allra ljusaste dagen.

idag är det årets ljusaste dag. jag försöker att inte tänka på att det vänder och börjar bli mörkare efter idag. jag vill alltid att det ska vara vår och sommar. och höst. bara inte vinter! och framförallt så är sommaren i stockholm något alldeles extra. jag trivs så fruktansvärt bra i stockholms kvällssol.

jag befinner mig alltså just nu i stockholm för jobb. bor hos familjen anna-lotta/erik i vasastan och det är så fint att vara här så att det känns lite som att komma hem. hann träffa sofie en stund förut också. vi åt mat i solen och kollade på småpojkar som skejtade. sofie och jag gjorde praktik på riksdagen samtidigt i höstas, fast hon är jurist. jurist och hockeyproffs. i sommar ska jag och hon hänga i hennes hus i stockholms skärgård. det ser jag fram emot! hon sa att jag kunde få testa att åka vattenskidor också, men jag känner att det nog är att utmana ödet lite väl mycket..

på x2000 hit idag så hade jag finfint tågsällskap. först träffade jag michelle som jag sjungit med i flera år. sen i bistrovagnen träffade jag stefan som spelar i håkan hellströms band. vi satt och pratade i typ två timmar om allt och inget. bland annat om den gamla goda tiden när jag var håkan hellström-dyrkare och när jag och evelina lyckades få hänga med bandet på olika fester och spelningar. det var tider det. väldigt roliga och spännande tider. men det känns på ett sätt väldigt längesen och jag är inte riktigt samma person som då. men det var väldigt kul att träffa honom igen, var några år sen. nu pratade vi mest politik, musik, fisk och stockholm vs. göteborg. hursomhelst kändes resan väldigt kort och vi hann med både mat och kaffe innan vi insåg att vi rullade in mot stockholms central och borde packa ihop våra grejer!

nu är det läggdags här i vasastan, anna-lotta har bäddad i soffan åt mig. hon är så rar! och otroligt underhållande. nu ikväll har hon försökt lära mig och hennes kille erik afrikansk dans och målat mina naglar. bara en sån sak. fina fina vän.

i morgon ska jag infinna mig på riksdagen för möte klockan nollåttanollnoll. tidigt med andra ord! ser även fram emot lunch med helena! kommer bli en bra dag imorn, det känner jag på mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0