hemma på ostindiegatan!

jag är hemma i min lägenhet i majorna i göteborg. hemma hemma hemma!

och det är SÅ SKÖNT! jag har saknat min lägenhet, mina möbler och alla mina saker så himla mycket under mitt dryga halvår i stockholm.

sen jag kom hit i eftermiddags har jag inte gjort så mycket mer än att andas. plockat upp lite grejor, gått igenom gammal post och lyssnat på mina saknade skivor. sen gick jag och handlade lite mat så att min kyl inte är helt tom. sen lagade jag mat och kollade på mästarnas mästare på svtplay. när jag gick och handlade förut så gick solen ner bakom älvsborgsbron. finare finns inte! jag tröttnar liksom aldrig på älvsborgsbron, röda sten och alla solnedgångar där vid vattnet.



nu har jag ätit och sitter i min fåtölj och skulle kunna sitta här hur länge som helst. höjden av lycka-i-själen-känsla vore att ta fram skärgårdsdoktorn och titta på ett avsnitt eller två.

annars är saker sig likt i majorna och på ostindiegatan. folk är lite mer glada och lite mindre stressade än i stockholm faktiskt. det är jätteblött och slaskigt, precis som vanligt i götet. min granne bredvid spelar musik så det hörs intill mig och grannarna ovanför har visst skaffat en (stor) hund vars tassande på golvet hörs sådär lagom högt ner till mig. men just nu kan nog inget irritera mig.

i morgon kommer mina fina föräldrar med alla min grejer. och jag ska bjuda på lunch! nu ska jag njuta av solsidan med bästa och finaste mia skäringer.

Kommentarer
Postat av: Lisa

"jätteblött och slaskigt, precis som vanligt i götet" aaahmen, det har ju faktiskt varit galet mycket snö utan slask i mer än två månader. så det kan du inte säga tycker jag :P

2010-03-19 @ 23:13:36
URL: http://pyttesyster.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0