och alldeles utanför flyger hela världen förbi

klockan är strax åtta. och jag är fortfarande kvar på skolan. det blir allt mer tomt här inne i läsesalen. det känns som om alla är ute i den fantastiska kvällssolen och njuter utom jag. göteborg har nog aldrig varit vackrare! utanför de stora biblioteksfönstrerna är träden nyutslagna och grönat, himlen är alldeles blå och det är en kvällssol utan dess like. hade hundra gånger hellre suttit ute i hagaparken här utanför och ätit jordgubbar och druckit bubbel. skulle ge mycket för att bara för en stund släppa skolan och njuta av våren! vadsomhelst!

dagen har i och för sig bjudit på kaffepaus i solen med fint sällskap. men det är nästan farligt att gå ut, för då vill man verkligen inte gå in igen. jag har kört på mellan 10 och 12-timmars pluggpass om dagen den här veckan och min hjärna är helt slutkörd. som alltid såhär i maj. sommarlovet är SÅ välbehövligt. men jag har kommit rätt långt nu känner jag.. imorgon ska jag förbereda det sista för föreläsningen jag ska hålla på fredag och när det är gjort är det bara att skriva skriva skriva klart slutarbetet som ska in sista maj. och det kommer bli bra, det vet jag. jag lägger ner min tid och själ på det och även om det just nu är jävligt jobbigt så vet jag att det alltid alltid är värt det i slutändan. världens bästa känsla.

tänkte sitta här till nio ikväll. sen ska jag njuta av kvällsolen i nån timma innan det är dags för sömn. förutom att jenny och andrea har sällskapat idag så är det musiken som gör att man pallar det. har världens bästa plugg-spellista på spotify. en låt som spelats flitigt i mina hörlurar idag är denna. så vacker, så vårig och så skön att lyssna på när jag skriver allt som finns att skriva om politiskt förtroende:
Monica Zetterlund – Visa från Utanmyra.

monica zetterlund är alltid bra, men faktiskt lite extra bra den tiden på året när det blir grönt, kvällarna blir varma och man längtar mer än någonsin till sommar, sol och lediga dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0