höststormar, sång & vardag.

idag kom hösten och mörkret. det har blåst regnstorm exakt hela dagen och jag tror minsann jag får gå upp och hämta vinterjackan på vinden imorn. känns sådär måste jag säga.

efter tre väldigt sköna dagar i hallsberg for jag tillbaka till västkusten. åkte till lysekil och övningsläger med bästa kören tidigt tidigt på lördagen och spenderade ett dygn där sjungandes och njutandes av sol och havsutsikt. på kvällen hade vi sedvanlig middag och fest. vädligt trevligt! men det är svåra låtar den här terminen. jag får verkligen fokusera för att hänga med i noterna och alla de svåra stämmorna.


sångpaus ute i solen vid vattnet

om dagarna i hallsberg var ett litet (och väldigt välbehövligt) avbrott från studiehetsen så är jag helt back in track nu igen. essä ska skrivas och det är långa dagar på biblioteket.

annars har jag lyssnat konstant på håkans nya skiva och den är väldigt väldigt bra! perfekt i höstmörkret. ikväll var jag på spinningpass och sen har jag ätit standardrätten här på ostindiegatan - linsgryta. sen har jag sorterat tvätt. det var den måndagskvällen det. inte mer spännande än så. nu ska jag se lite på mia&klara och känna såndär sjukt skön igenkännings-känsla och sen ska jag sova. så det så.

förresten. en sak till. imorn utlovar jag en bildkavalkad! har lite fina höstbilder att visa upp!

undanflykter och självanklagan
jag ser domen i dina ögon

ser hela stan sjunka
som titanic med alla ljusen tända
en såndär natt då vi behöver någonting
som hjälper en över svarta vatten

Kommentarer
Postat av: els

imorn ska jag köpa biljett till en fest på lunchen, meddela så snart du vet om du kan komma, så jag kan köpa till dig med isåf. pöss

2010-10-19 @ 20:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0