lucka elva: berätta om hur dina framtidsdrömmar ser ut.

efter en fin vecka med jul, familj och mys i hallsberg är jag nu tillbaka i göteborg. har endel att göra på jobbet denna vecka och i morgon har jag hört rykten om att en ny storm är på antågande här på västkusten. en sådär halvkul vecka med andra ord. förhoppningsvis blir helgen med nyårsfirande lite roligare. men nu kommer hursomhelst del elva i kalendern.



för att ta det hela lite kortfattat: vad gäller karriär och jobb (som jag ser som väldigt viktigt) så vill jag jobba med svensk politik på hög nivå (utan att vara politiker). jag vill vara där det händer och vara med och påverka och utveckla till det bättre. inrikespolitik är det mest spännande jag vet och att få syssla med det på jobbet vore underbart. jag tycker jag har haft sån himla tur och redan nu haft jobb på riksdagen som jag bara kunde drömma om och jag har bestämt mig för att komma tillbaka dit om inte en så jättelång framtid. men just nu är jag väldigt nöjd med att få jobba med forskning inom statsveteskap och varje dag omges av duktiga, spännande och trevliga människor som delar samma intresse som jag.

andra drömmar om framtiden som jag har är att bo i stockholm (och då inkluderas ett kul jobb), köpa en fin lägenhet och fortsätta leva och må bra. sen hoppas jag att jag ska fortsätta ta tillvara på alla fina vänner och den kärlek jag har i mitt liv. det är ju den som gör att jag är lycklig.

Kommentarer
Postat av: Jonna Peltokangas

Sv; Haha, det är inget jag delar med mig av XD

2011-12-29 @ 13:48:56
URL: http://jonnakristinas.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej!

Jag hoppas allt är bra med dig och att du haft en fin jul. Själv flyttar jag till Götet nästa vecka och den 19e drar första terminen igång. Spännande!



Inför de första tio veckorna är det en herrans lång litteraturlista. Tror du det är nödvändigt att köpa alla nu direkt och ha det klart till kursstarten, eller brukar man köpa dem successivt?



Ha det bra och tack för att du hjälper en som inte (ännu) är så insatt! :) Kram

2012-01-02 @ 12:51:56
URL: http://malinan.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack för informationen och för att du hjälper en vilsen nykomling. Nu har jag lite bättre koll på läget angående litteraturen, det börjar ju dra ihop sig nu. Ha det bra! :) Kram

2012-01-10 @ 22:13:49
URL: http://malinan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0