lucka sex: berätta om bloggar du läser.

alltså, det här skulle kunna bli långt. jag läser extremt många bloggar. så många att jag själv ibland undrar varför och hur jag hinner med. ändå lägger jag inte särskilt mycket tid på det. men det är lite min verklighetsflykt, att få vara i någon annans liv en stund och släppa sitt eget. lite som att läsa en bra bok, fast på ett helt annat sätt. jag ser varken på tv-serier eller film så det här med bloggar kanske fyller den funktionen på något sätt. det är också en väldigt skön kontrast till mitt jobb och det akademiska tänkande som jag ägnar mig åt annars på dagarna.

jag läser både bloggar som är bra och dåliga och det är mycket högt och lågt, kända och okända människor och några vänner och bekanta finns också att hitta i högen. här kommer ett urval:

mina fem favoritbloggar:
niotillfem som skrivs av vackra sandra beijer som numera bor i new york. älskar varje inlägg och ingen kan skriva så bra om kärlek som hon.
elsa billgren som ingår lite i samma kategori som niotillfem. inspirerande och vackert.
hanapee som på riktigt är världens skönaste person!
julia som fotar fint, har bra musiksmak och är allmänt söt och skriver vackert.
linn asplund som jag har följt ända sedan hon började blogga från allra första början. snygg att kolla på och rolig att läsa om. blir dessutom bara bättre med åren.

sen är jag en trogen läsare av allt ifrån blondinbella till ebba von sydow. ja, listan kan göras lång. vill även passa på att tipsa om tre vänner/bekantas bloggar: min fina vän linnéa (som ibland figuerar i bloggen). hon pluggar till jurist på handels och är allmänt smart och rolig. uppdaterar flitigt vilket är väldigt uppskattat. även min gamla fotbollskompanjon kristin skriver en fin blogg om livet som student och en väldig (och eventuellt lite romantiserad..?) längtan efter frankrike. fina fotografier och roliga texter! och slutligen amanda som är en orienteringsvän vars blogg jag läst sen den tiden vi höll till på lunarstorm. hundra år sedan alltså. hon är en spännande person som är bra på det här med upppiggande vardagsdramatik.

så, detta var ett litet urval över alla de bloggar jag konsumerar regelbundet. inga modebloggar så långt ögat når inser jag nu. men det var det nog ingen som hade väntat sig.

Kommentarer
Postat av: amanda

fantastiskt, älskar beskrivningen av min blogg, som visserligen kan vara den fulaste i hela världen. men det stämmer iallafall himla bra! förresten läser vi och gillar typ samma bloggar, bäst!

2011-12-14 @ 21:05:08
URL: http://amandahildur.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Alltså du är så fin Liza! Varje gång du beskriver mig så är det så fint. Jag hoppas du vet hur glad jag blir!

2011-12-15 @ 08:42:24
URL: http://juristan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0