siffror och text.

... efter inlämning av mitt rättvise-teori-pm och seminarie i statsvetenskaplig analys-kursen igår var det bara att ta tag i min andra kurs: statistik. jag tycker statistik är väldigt svårt. min hjärna gillar inte siffror men jag har lärt mig övervinna min hjärna. om jag tänker allt i text brukar det gå bra. jag gillar text.

jag ska på en vecka göra en statistik undersökning och skriva en miniuppsats. stress och press. men idag har statstiken faktiskt varit på min sida och på min dator just precis nu ser det ut såhär:



jag undersöker huruvida politiskt förtroende påverkar inställningen att betala mer skatt för en bättre miljö. och som kontrollvariabler har jag miljöbeteende, utbildningsgrad och kön.

resultatet ser ni väl alldeles tydligt? suck.

om exakt en vecka är mitt studerande på 200 procent slut och jag återgår till att bli en vanlig student. herregud vad jag längtar!

Kommentarer
Postat av: Anonym nörd

Å, men finfin signifikans du!! Blir alldeles till mig i trasorna, nästan så det rinner till en gnutta...

2011-01-11 @ 22:33:45
Postat av: Moa

Du är så grym Liza! När du är färdig med slitet vill jag träffa dig :) Hörs! KRAM

2011-01-14 @ 10:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0