en överdos av vackra stunder.

alltså, göteborg är så vackert nu så jag vill bara vara utomhus hela hela tiden. det är såklart en härlig känsla, men inte så bra för studiemotivationen. inte jättelockande att sitta inne i bibliotekets läsesal och bara se ut på allt vackra hela tiden. imorse när jag kom till skolan såg det exempelvis ut såhär:


ville inte jättegärna gå in i byggnaden som skymtar där bakom allt det gröna

igår var en bra måndag. massa plugg och lunch ute i solen med mina tappra kompanjoner här på biblioteket. sen vid sex mötte jag upp linnéa och gick och tränade. först styrketränade vi en knapp timma innan det var dags för yoga. då anslöt även emma - så himla fint med träningskompisar! passet var sjukt bra men jobbigt, speciellt eftersom min kropp redan var lite trött efter styrketräningen. idag har jag för övrigt en härlig träningsvärk. efter träningen handlade jag och linnéa lite mat (det har blivit lite av en tradition efter våra yogapass) och sen tog jag vagnen hem. på vagnen slogs jag flera gånger av hur satans vackert göteborg är. den insikten får jag i och för sig rätt ofta, men extra ofta såhär i maj. massa gröna träd, vatten och båtar. kan inte bli bättre. var förbi erikas lägenhet och vattnade blommor.. jag är lägenhetsansvarig nu när hon farit till moldavien i två månader. sen promenerade jag hem i solnedgången.


på väg från träningen

nu ska jag strax gå över till handels och sjunga lite. bara ett par övningar kvar nu innan vi har vårkonsert! är så himlans intensivt med kören nu på våren. mycket sjungingar, rep, extrarep, stämrep och såntdär. i lördags sjöng vi på juristernas diplomering och sen hängde vi i solen vid kanalen.


linnéa är pepp innan sjungning

nu ska jag packa ihop mina saker och pausa i skrivandet på min text om kontextuella förklaringar till valdeltagande. heja heja vad kul det är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0