jag har varit i alla städer.

idag började jag dagen med en löprunda i slottsskogen. skönt! nu sitter jag på skolan och är seg i huvudet. väntar bara på att klockan ska bli 17.30 så jag får gå och sjunga. idag har vi genrep i hagakyrkan inför konserten på fredag. ska bli spännande. vårkonserterna vi har är alltid en speciell känsla. en känsla av sommarlov, frihet och nostalgi.

den här veckan är minst sagt intensiv och jag försöker förgäves hitta tid till att inte göra någonting. idag och imorn är det kör-rep. och på fredag konsert. och tidigt på lördag morgon åker jag hem till närke för att gå på min systers bröllop. sen vill jag ju gärna hinna få in två eller tre träningspass. missar min favvo-yoga ikväll pga av rep men på torsdag ska jag försöka gå på lite yoga! appråpå träning så var det göteborgsvarvet i lördags! jag hade besök av hanna i helgen så lördagens nöje bestod av att sitta på en filt i gräset utanför mitt hus och heja på duktiga vänner/bekanta som sprang. när de springer förbi mitt hus i majorna så har de ungefär bara sprungit fyra kilometer så de flesta är pigga och glada när de passerar! jag blir sugen på att springa varje år när jag kollar men inser när jag tänker en andra gång att jag skulle få alldeles för mycket tränings- och tävlingsångest av det.

stockholmsdagarna förra veckan var förresten mycket fina. som vanligt! var härligt att vara tillbaka på riksdagen och känna lite på stämningen och bli inspirerad. och såklart av att träffa alla gamla kollegor och vänner! onsdagen bestod av nåt slags rekord i maraton-dejtande av vänner. hann med väldigt många men ändå missade jag flera jag gärna hade träffat! på eftermiddagen hängde jag i mina gamla kvarter runt mariatorget på söder tillsammans med anna. himla fint! både att träffa henne och att sitta i solen på vårt gamla stammisställe och prata strunt!

tänkte jag kunde bjuda på en bild från när jag, mamma och faster promenerade vid röda sten när de var och hälsade på förra veckan.


blommor, vatten och bro - tre fina ting

nu har klockan blivit såpass mycket att jag med gott samvete kan packa ihop mina grejer härinne i läsesalen och gå och köpa mig en banan och möta upp de andra i konsertgruppen och planera lite innan det är dags för rep. blir nog en lång kväll med finslipning av stämmor, texter och sång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0