plötsligt händer det inte.

idag är det måndag. en trött, seg, frusen och huvudvärkande sådan. på jobbet har det varit möte & korrläsning. inte jättekreativt alltså.

jag försöker acceptera att det är okej att ha en mindre bra, eller en dålig dag, ibland. för att göra dagen lite bättre har jag gjort följande:

- ätit en god lunch (hemlagade vegetarisk lasagne).
- gått en promenad i solen på lunchen.
- lyssnat på bra musik och påbörjat en ny vårlista på spotify.
- pratat och hängt med mina kollegor, som på riktigt måste vara de finaste, smartaste och trevligaste i världen.
- lusläst nina åkestams blogg. älskar allt hon skriver. så sjukt smart och vettig. hon får en alltid att tänka till lite extra och att tänka en gång till. precis som i det här inlägget.

och tänk, nu är klockan efter fem och den här arbetsdagen är strax slut. då ska jag göra två saker som också är väldigt bra för välmåendet. först ska jag få kram, puss & kärlek från världens finaste person och sen ska jag på yoga med min fina vän linnéa. sen tänker jag avsluta kvällen med lite choklad och tv.

så, när jag ser tillbaka på de här dagen så kanske det kommer kännas helt okej ändå. förhoppningsvis.


Kommentarer
Postat av: cajsa

du får det att låta som en högst trivsam dag ändå. alltid något!

2012-03-09 @ 08:19:10
URL: http://cajsa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0