en dagens lista.

är tillbaka i göteborg efter en fin vecka hemma i hallsberg innehållandes familj, sol, mat, sömn, bad, stuga, orientering och en hel del löpning. bara saker som jag mår bra av med andra ord. önskar att jag hade flera sådana veckor.

denna regniga söndag spenderas med att skriva jobbansökan (plus en fika på mariaplan med maja, karolina och erika). två stycken som ska in i morgon och jag får inte riktigt min inspiration att komma till mig. den behövs liksom för att skriva det där personliga brevet på ett hejdundrande bra sätt. så för att få inspiration så brukar jag börja skriva på något helt annat, och där är ju den här bloggen ett bra hjälpmedel. jag tänkte att jag skulle försöka mig på en dagens lista. senast jag gjorde en var ungefär ett år sen (när jag var mitt uppe i mitt roligste jobb någonsin!). då såg det ut såhär och hösten 2009 (när jag gjorde min praktik på riksdagen) såg den ut såhär

och här kommer den uppdaterade versionen.

DAGENS
känsla: lite vemodig, men mest på ett skönt sett. lite stressad över saker som behöver göras också.
gata: efter en hel vecka i hallsberg måste jag ju säga korsbergsgatan. men det var faktiskt himla fint att få komma hem till ostindiegatan igårkväll också.
stadsdel: majorna såklart. alltid majorna!
mat: idag har jag förutom frukost ätit makaroner och falafel. så den här söndagen verkar inte gå i lyxmatens tecken direkt.
dryck: mitt favvo ekologiska OCH rättvisemärkta röda te. dricks helst ur någon av mina numera två muggar med västkustska fyrar på.
outfit: nu någon slags gråmelerad och mjuk söndagklädsel. men innan - jeans, och t-shirt. som sagt, det är söndag och det regnar ute.
se fram emot: idag händer det inget roligt. så här blir svaret att bli klar med mina ansökningar. men till helgen väntar way out west. det får bli dagens se fram emot.
happening: catch up-fikan på marmelad på mariaplan med maja, erika och karolina.
riksdag: när den här listan gjordes första gången gjorde jag min praktik på riksdagen, därav detta. när jag fyllde i den förra året jobbade jag på riksdagen. nu är nog riksdagen mest önsketänkande - och lite kopplat till de där personliga breven som måste bli klara (och bli bra!).
morgon: vaknade av regn vid nio. åt frukost framför gilmore girls på femman. like the good old days. så ja, det var en bra morgon.
pepplåt: Amy Winehouse – Tears Dry On Their Own. trots att hon dog en tragisk död alldeles nyligen. men den här låten alltså, herregud vad bra den är. den ackompanjerar mitt skrivande idag. tillsammans med El Perro Del Mar – Change Of Heart Rakamonie Remix såklart.
depplåt: Bo Kaspers Orkester – Dansa på min grav tror jag den får bli. vackert och vemodigt.
stockholm: i stockholm har jag inte varit sen i maj. det är definitivt dags för ett besök snartast. göteborg är däremot fint som vanligt, trots allt regn.
vill ha: en färdig uppsats = min masterexamen, ett bra och roligt jobb. och en kanelbulle. undra vilket som är lättast att uträtta under de timmar som är kvar av den här dagen?


såja, nu har jag upprätthålligt standarden med en lista om året. undra om det går lättare att skriva resten av dagens uppgifter nu?

Kommentarer
Postat av: E-L

hej&hå, hämpa på!

2011-08-09 @ 10:11:49
URL: http://skumraket

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0